Комуникативният метод е базиран на следният принцип: презентация (Presentation), упражняване на представения материал (Practice) и използването му на практика (Production), чийто етапи се прилагат последователно във всеки учебен час.

Presentation
Урокът стартира с въвеждането на нова граматика и/или лексика от учителя, който използва различни визуални средства.

Practice
Следва упражняването на новопредставените граматика и/или лексика, което става с писмени упражнения и/или слушането на аудио материал.

Production
Практическото прилагане на новите знания е под формата на игри, въпроси и отговори, и/или представяне на мини проект при тийн курсистите, което активира голяма част от поднесения материал. На този етап се стимулират и се развиват уменията за говорене.

Урокът завършва с корекция на грешките, допуснати от децата по време на Production частта, като учителят стимулира децата да ги коригират сами.